Wiadomości - Aktualności
Nowa koncepcja zagospodarowania ul. Karskiej
Dodał: mratusznik Data: 2017-12-15 13:45:30 (czytane: 2646)
W związku z planowaną rozbudową Europejskiego Centrum Bajki w Pacanowie projektanci działający na zlecenie ECB – grupa architektoniczna „Domino” ze Szczecina przedłożyła do Powiatowego Zarządu Dróg w Busku-Zdroju koncepcję zakładającą wyłączenia z ruchu ulicy Karskiej na odcinku od przedszkola do rozjazdu w ulicę Radziwiłłówka.
Rozwiązanie to spotkało się ze sprzeciwem lokalnego środowiska, czego skutkiem była specjalnie zwołana sesja Rady Gminy z udziałem zainteresowanych sprawą grup mieszkańców, na której nie zgodzono się na proponowane rozwiązanie. W związku z tym dyrektor ECB zleciła modyfikację projektu z uwzględnieniem złożonych przez mieszkańców i radnych sugestii.
Powiatowy Zarząd Dróg w Busku-Zdroju otrzymał w końcu sierpnia br. poprawioną zgodnie z ustaleniami nową wersję, z wnioskiem o przekazanie wskazanej części drogi powiatowej do przebudowy. Po konsultacjach pomiędzy wójtem gminy Pacanów, Zarządem Powiatu Buskiego i PZD w Busku-Zdroju została przyjęta do realizacji.
W obecnej wersji projektant proponuje bezkolizyjne połączenie istniejącej i projektowanej części ECB obejmującą:
- wprowadzenie ograniczników prędkości w postaci wzniesień na początku i na końcu proponowanego rozwiązania tj. przy skrzyżowaniu z ul. K. Makuszyńskiego i ul. Szkolną.
- dla zaznaczenia specjalnego charakteru odcinka ulicy zastosowania różnych materiałów o różnych kolorach, takich jak: kostka granitowa cięta, kolor ciemny-szary, na przejściach dla pieszych kostka granitowa rzędowa, kolor – szary na jezdni, kolor-ciemny szary na zatoce dla autokarów.
– projektowany odcinek drogi wyniesiony został maksymalnie o 14 centymetrów, do rzędnej 186,72m npm.
– projektowany chodnik od strony istniejącej części Europejskiego Centrum Bajki, o szerokości 1,5 m, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 1.2m, układany z płyt betonowych wykończonych kruszywem naturalnym o wym. 30x30 cm w kolorze szarym.
– chodnik od strony projektowanej rozbudowy o szerokości 2 m, oddzielony pasem zieleni o szerokości 1,3 m, układany z płyt betonowych wykończonych kruszywem naturalnym, o wym. 30x30cm w kolorze szarym, pas jezdni oddzielony dodatkowo barierami ochronnymi na całej długości przebudowywanego odcinka, za wyjątkiem wyznaczonych przejść dla pieszych.
Robert Gwóźdź