W związku z pozyskaniem środków z NFOSiGW w Warszawie w ramach „Ogólnopolskiego
programu finansowania służb ratowniczych. Część 2) Dofinansowanie
zakupu sprzętu i wyposażenia jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych”, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach ogłasza od dnia 29.05.2020 nabór
wniosków dla świętokrzyskich Ochotniczych Straży Pożarnych z
przeznaczeniem na zakup sprzętu określonego w „Wykazie rzeczowym sprzętu
i wyposażenia dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych” stanowiącym
załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
Pula środków do wydatkowania: 1.750.000,00 zł w tym:
• 750.000,00 zł WFOŚiGW w Kielcach
• 1.000.000,00 zł NFOSIGW w Warszawie
Szczegółowe warunki dofinansowania określone są w załączniku nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
Wnioski od Ochotniczych Straży Pożarnych przyjmowane będą do wyczerpania środków nie później niż do 12.06.2020 roku.
Nadmieniamy,
iż w 2020 roku w ramach ww. naboru będą przyjmowane jedynie wnioski
wypełnione i przesłane do Funduszu za pomocą portalu beneficjenta lub
platformy ePUAP.
W celu skorzystania z portalu beneficjenta należy założyć konto w portalu na stronie
https://portalbeneficjenta.wfos.com.pl/
(nie dotyczy podmiotów posiadających już konto w portalu beneficjenta) i
dostarczyć do biura Funduszu wymagane dokumenty rejestracyjne. Po
aktywacji konta będzie można się zalogować i korzystać z portalu w
pełnym zakresie. Dodatkowo portal udostępnia funkcjonalność zakładania
kont dla pracowników firmy-instytucji przez głównego administratora
danej jednostki. Dodatkowe informacje znajdą państwo na portalu
beneficjenta w sekcji „pytania i odpowiedzi”.
W celu złożenia wniosku o dofinansowanie należy wypełniony aktywny wzorzec PDF (dla dziedziny Racjonalne Gospodarowanie Odpadami i Ochrona Powierzchni Ziemi)
wysłać do Funduszu za pomocą skrzynki podawczej dostępnej w portalu
beneficjenta a następnie wydrukować i dostarczyć podpisany dokument do
biura Funduszu. Zamiast wersji papierowej można również przesłać wniosek
w wersji elektronicznej podpisany przy użyciu kwalifikowanego podpisu
elektronicznego lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP.
Dostarczone formularze (w wersji elektronicznej oraz papierowej)
muszą posiadać taką samą sumę kontrolną umieszczoną na dokumencie. Do
wniosku o dofinansowanie należy również dostarczyć do biura Funduszu
dodatkowe dokumenty wymienione na ostatnich stronach wniosku.
Ocenie będą podlegać tylko wnioski które wpłyną w terminie naboru i:
a) zostały zarejestrowane w Funduszu w formie elektronicznej (aktywny PDF) i została złożona ich podpisana papierowa wersja (z tożsamą sumą kontrolną)
lub
b) zostały zarejestrowane w
Funduszu w formie elektronicznej podpisane przy użyciu kwalifikowanego
podpisu elektronicznego lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym
ePUAP.
Wnioski, które
wpłyną tylko w formie papierowej nie będą podlegały ocenie, a
Wnioskodawca zostanie poinformowany o tym fakcie. Natomiast wnioski,
które wpłyną tylko w formie elektronicznej bez podpisu elektronicznego
trafią do bufora i nie będą podlegały nawet rejestracji.
Za
datę wpływu wniosku uznaje się datę zarejestrowania obu form wniosku w
Funduszu (datę wpływu drugiej formy wniosku ). W przypadku wniosku tylko
elektronicznego podpisanego przy użyciu kwalifikowanego podpisu
elektronicznego lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP, datę
jego rejestracji w skrzynce odbiorczej Funduszu.
Informujemy
również, iż terminy zakończenia naborów mogą ulec zmianie lub też nabór
wniosków może zostać wstrzymany o czym będą Państwo informowani poprzez
portal beneficjenta oraz stronę internetową www.wfos.com.pl.
Więcej informacji