Wiadomości - Aktualności

Od 1 lipca 2021 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych będzie realizował rządowy program "Dobry start" 300 dla ucznia

Dodał: administrator Data: 2021-07-12 11:18:45 (czytane: 898)

Od 1 lipca br., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu "Dobry start" zmienią się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia dobry start.

75_Dobry.jpg

Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Według nowych zasad, wnioski o świadczenie dobry start będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie na wskazane konto bankowe.

Wnioski  drogą elektroniczną będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia, przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS

Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 roku życia. Na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole, świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24 roku życia.

Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.

Szczegóły na stronie www.zus.pl

(Świadczenie z programu Dobry Start)

Dokumenty i dane niezbędne do założenia profilu na PUE ZUS i złożenia wniosku 300+ 

1.   Dane dziecka – PESEL, data urodzenia, nazwisko, imię, zeskanowane orzeczenie o niepełnosprawności – jeżeli takie orzeczenie posiada, nazwę i adres szkoły do której uczęszcza dziecko

2.   Dane rodzica/opiekuna - PESEL, data urodzenia, dowód osobisty, nazwisko, imię, adres zamieszkania

3.   Aktywny adres mailowy i hasło do skrzynki mailowej

4.   Nr rachunku bankowego – świadczenie wypłacane jest tylko na rachunek w banku

Dodatkowo, jeżeli Ciebie taka sytuacja dotyczy są wymagane:

5.   Zeskanowany akt urodzenia dziecka – jeżeli dziecko nie posiada nadanego numeru PESEL

6.   Zeskanowany dokument potwierdzający legalność pobytu w Polsce – dot. cudzoziemców

7.   Zeskanowane orzeczenie sądu potwierdzające opiekę naprzemienną – jeżeli rodzice sprawują opiekę naprzemiennie

Wniosek można złożyć tylko w formie elektronicznej.

Szczegóły na stronie www.zus.pl

(Świadczenie z programu Dobry Start)

 

Przeczytaj kolejną wiadomość:

Spis Powszechny 2021. Rachmistrz dzwoni z numeru (22) 828 88 88 lub (22) 279 99 99

W związku z trwającym Narodowym Spisem Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021, w maju rozpoczęli pracę rachmistrzowie telefoniczni,...