Wiadomości - Aktualności

XII Sesja Rady Miejskiej w Pacanowie. Wotum zaufania i absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy - bez głosów przeciwnych!

Dodał: mratusznik Data: 2019-07-01 10:07:14 (czytane: 1404)

W dniu 27 czerwca 2019 r. odbyła się XII sesja Rady Miejskiej w Pacanowie zwołana przez Przewodniczącego Rady Miejskiej Artura Czuba.

Przewodniczący powitał obecnych na sesji radnych miejskich, burmistrza miasta gminy Wiesława Skopa, radnych powiatowych Jerzego Kordosa, Stanisława Lolo, sekretarza miasta i gminy, kierowników jednostek podległych radzie,  radcę prawnego, sołtysów, przybyłych gości. Zapoznał z  projektem porządku obrad i zapytał o uwagi. Burmistrz zawnioskował o zmianę porządku obrad poprzez wykreślenie w pkt. 11a projektu uchwały w sprawie zmian WPF-u Gminy Pacanów na lata 2019-2030 i przesunięcie na to miejsce projektu uchwały z pkt 11h dot. ustalenia stawek za śmieci oraz wykreślenie z porządku obrad w pkt 11d projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę działki w Biechowie z uwagi na fakt, iż zainteresowana złożyła rezygnację z dzierżawy.
Innych uwag do porządku obrad nie zgłoszono. Radni jednogłośnie przyjęli zgłoszone przez burmistrza poprawki i porządek obrad z poprawkami został przyjęty jednogłośnie. Następnie zatwierdzono protokół  z poprzedniej sesji.

Burmistrz złożył sprawozdanie ze swojej działalności między sesjami, które przyjęto jednogłośnie. Następnie Szczepan Starościak – przewodniczący komisji rozwoju przedstawił sprawozdanie z pracy komisji rozwoju między sesjami, a Stanisław Serafin – przewodniczący komisji rewizyjnej przedstawił sprawozdanie z pracy komisji rewizyjnej między sesjami  oraz ze wspólnego posiedzenia komisji problemowych RM, które to sprawozdania zostały przyjęte jednogłośnie. W pkt. Interpelacje radnych radny  Jan Matyjas złożył pisemną interpelację dot. udrożnienia „Strugi Oblekońskiej” w Ratajach, na którą zgodnie z nowymi przepisami burmistrz udzieli odpowiedzi na piśmie. Innych interpelacji nie zgłoszono.

 W dalszej części, zgodnie z nowymi wymogami ustawy o samorządzie gminnym, burmistrz przedstawił Raport o stanie gminy zawierający obszerny materiał zawierający dane na temat sytuacji finansowej gminy, zrealizowanych inwestycji oraz wszystkich zadań z zakresu działania gminy. Po przedstawieniu raportu odbyła się debata nad raportem, w której wzięli udział radni: M. Kumoń, H. Komasara, St. Serafin oraz sołtys A. Molenda. Po zakończeniu debaty radni przy 10 gł. za i 3 gł. wstrzym. się udzielili burmistrzowi wotum zaufania, podejmując w tej sprawie uchwałę XII/68/19.

Następnie rozpatrzono i przyjęto  sprawozdanie z realizacji budżetu gminy za 2018 r.  Podjęto w tej sprawie uchwałę XII/69/19. Następnie przewodniczący komisji rewizyjnej  St. Serafin przedstawił wniosek komisji dot. absolutorium dla burmistrza miasta i gminy z tytułu realizacji budżetu gminy za 2018 r. a przewodniczący rady miejskiej A. Czub zapoznał z opinią RIO w Kielcach o wniosku komisji rewizyjnej w sprawie absolutorium. Po tym fakcie i po krótkiej dyskusji radni przy 10 gł. za i  3 gł. wstrzym. się udzielili burmistrzowi absolutorium  z tytułu realizacji budżetu gminy za 2018 r., podejmując tym samym uchwałę XII/70/19. Burmistrz Wiesław Skop podziękował radnym za udzielone absolutorium, zapewnił, iż dołoży wszelkich starań, by dobrze sprawować funkcję i poprosił radnych i sołtysów o dalszą dobrą współpracę. „….dziękuję za okazane mi zaufanie, to motywuje do kolejnych wyzwań. Dziękuję Radzie Miasta i Soltysom za owocną współpracę w 2018 r. Także moim współpracownikom w Urzędzie Miasta i Gminy, którzy w minionym roku wykonali kawał dobrej roboty….” – powiedział gospodarz gminy.

 

Następnie przystąpiono do realizacji  pkt. 11  porządku obrad -„Podjęcie uchwał”. Podjęto szereg uchwał min.  w sprawie: zmiany uchwały Nr XVII/82/15 w sprawie wyboru metody opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wysokości tej opłaty ustalając opłatę za śmieci segregowane  w wys. 6 zł od osoby i śmieci niesegregowane – 18 zł od osoby, zmian w budżecie gminy na 2019r., zawarcia porozumienia między jednostkami samorządu terytorialnego w sprawie wspólnego przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na kompleksową dostawę gazu ziemnego w ramach Grupy Zakupowej Gazu Ziemnego, wyrażenia zgody na najem na okres 5 lat w trybie bezprzetargowym lokalu użytkowego (garażu) stanowiącego własność Gm. Pacanów położonego przy ul. Mlecznej 47 w Pacanowie, określenia warunków udzielenia bonifikaty od jednorazowej opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów i wysokości stawek procentowych tych bonifikat dla Spółdzielni Mieszkaniowej w Busku-Zdroju, zmiany uchwały Nr IV/31/18 z dnia 28.XII.2018 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania „Posiłek w szkole  i w domu” na lata 2019-2023. 

 

Po rozpatrzeniu i podjęciu uchwał poruszono sprawy różne. Na tym posiedzenie zakończono.

 64_Sesja1.jpg

64_Sesja2.jpg 

64_Sesja3.jpg 

 

 

Serwis informacyjny UMiG

 

Przeczytaj kolejną wiadomość:

Dofinansowanie do zabiegu sterylizacji lub kastracji psów, kotów

Burmistrz Miasta i Gminy Pacanów informuje, że zgodnie z Uchwałą Nr VI/42/19 Rady Miejskiej w Pacanowie z dnia 11 lutego 2019r.,...